i luv money ($_^)

Monday, February 22, 2010 10:08 AM Posted by rizal jabai

pengalaman kerja aku dari kecik ialah

amek upah 20 sen tok sidai baju

tu kerjaya aku mase kecik

hehe

kekadang tolong mak bapak pun

aku dpt upah

bkn aku yg mintak

tp dorang yg nk bg

aku ape lagi

rezeki jgn ditolak bala jgn dicari

upah tu sbg ransangan utk kita bersemangat buat kerja


sampai skg macam2 kerja aku da penah buat

banyak pengalaman dan perkara yg aku belajar

semata-mata nk mencari duit nih


kerja kat kilang coklat


mase tu cuti sekolah mase form4

kerja kilang ni mencabar

dibuli makcik2 kt situ..disuruh macam2..

mmg x bole dilupakan

dan pengalaman kerja kt kilang tuh tu bg aku semangat

"aku nak belajar rajin2 supaya dpt kerja yg lebih baik di mase depan"

insyallah


walaupun penat kerja..tp hasil nya

aku dpt beli baju sekola gn bayar yuran sendiri




selain tu aku penah kerja kt bazar ramadhan

tolong makcik jual nasi tomato

time tuh form5

lepas balik skola

aku stat la keje dr kol 4 smpai 7.30
dia bagi aku upah rm20 sehari
berbaloi la jgak


cukup la tok aku beli baju raye sendiri.ngeeee



aku penah keja jd waiter utk cathering


rm50 sehari...byk owh

aku siap ajak membe aku.iwa,yan,lia gn bella


hehe

slps spm je aku kje kat the chiken rice shop


lame owh aku kje 7 bulan



mase nih

aku dlm dilema

nk teruskan kerja atau sambung stadi

xtaw la knape

maybe blom bersedia kot

kewangan x stabil, ye lah nk stadi nih byk pkai duit



aku kerja bukanlah sbb aku suke pegang duit


aku bukan selesa pegang duit banyak2 nih

dan duit ni
bukanlah punca yg melekakan aku daripada sambung belajar


aku bekerja

sebab aku

memang
nak bekerja

sume nye sbb nk dpt kn duit

bagi aku

untuk mendapat kan sesuatu bukanlah senang


mestilah ade sesuatu yang harus dilakukan

barulah kau selayaknya dapt ape yg kau nak


aku bukan lah dilahirkan dalam keluarga yg

celik mate je lps lahir teros kaya

aku sedar diri

bapak aku bukan cop duit


semua usaha yg aku lakukan selama nih


adelah utk kesenangan diri aku dan org sekeliling aku..


kerja ape lg aku belum buat ialah

kerja haram


setakat nih sume kerja aku buat halal

alhamdulillah

2 Response to "i luv money ($_^)"

  1. taqO Says:

    salam.
    hm.panjang entry kali ni. :)
    yep sgt stuju ngan hujah2 ko.hehe..
    xsume org cam ko.
    pandai caik duit bukan semata2 suke tengok duit byk kat tangan..huhu.
    kire ko byk berusaha sendiri dari sshkan org lain.
    so bila dpt beli baju skolah,byr yuran sendiri.cam sonok xyah sshkan mak ayah. :D style!

  2. rizal jabai Says:

    x sume cam aku..aku pn x cam org laen...tp sume same

    $_$

    suke duit...hehehe

Related Posts with Thumbnails