aku benci p.h.d

Friday, March 26, 2010 9:57 PM Posted by rizal jabai
skg ni aku amek diploma

kt tempat praktikal aku nih
ade student praktikal yg baru je dtg

same diploma ngan aku.

tp ade unsur2 p.h.d

maksud aku

ade perasaan hasad dengki

bukan nk bersangka buruk

tapi dah ternyata beliau selalu memerli aku

"banyak kerja bang,dok rilek goyang kaki hari2 kau ea"?

hamba Allah ini kurang berpuas hati dengan aku

kerana skg aku kerja kat opiz
kerja aku mmg kena duduk dan mengadap pc
untuk memeasukkan maklumat kedalam kertas kerja
ye la..da sebulan aku kerja luar..
time nih dok opiz wat laporan

budak ni pulak dok opiz kejenye photostat

dan membantu dalam hal pentadbiran

peluang nak kerja luar da berkurang


sebab semua kerja pengauditan luar sudah hampir selesai

*ke kerja photostat nih x macho??huuu

skang mase wat laporan...
para auditor berkampong lam opiz
sediakan laporan


da 2 bulan lebih aku kat sini
mula2 dulu bertatih..

belajar semua benda..
photostat dokumen

sediakan bilik meeting

dan macam2 la.
lame2 nasib menyebelahi aku..
dapat ikut wat kerja luar


budak ni pulak x senang tgk aku dok rileks mengadap pc hari-hari

rilek ar bro

aku 2 minggu je lagi kt sini

biarlah aku hidop ngan aman

kite praktikal ni bukan sebab nk jadi jaguh

tp untuk kutip pengalaman dan belajar semua benda

pandai-pandai la kita bawak diri

selamilah maksud dalam kata-kata ini;

kalau kita dicampak ke laut
janganlah kita mati kelemasan

sebaliknya kita jadilah pulau yang indah ditengah lautan



kalau kita dicampak ke tanah tandus

janganlah kita mati kekeringan

sebalknya jadilah ladang yang subur dan memberi pulangan yang bermakna

26 Response to "aku benci p.h.d"

  1. ZELL BUKAN NAMA SEBENAR ® Says:

    sabar jek la .. kesabaran yg tak bertahap itu la yg d tuntut .. kekuatan seorang lelaki sejati bukan pada bahu tpi pada hati .. bersabarlah , k ? :)

  2. rizal jabai Says:

    sabar tu mmg dituntut..akan ku sahut cabaran bersabar iu..huuu

  3. rossoneri Says:

    huhu, pekakkan telinga je laa..selagi dia xlebih2, rilek je..

  4. ZELL BUKAN NAMA SEBENAR ® Says:

    aha .. mcam tu la .. :)

  5. eMiNz Says:

    mmg mcm tu la manusia zaman skrg ni en. rizal..xleh nk watpe.. so, take it easy k..jgn dilayan sgt prangai mereka2 itu..=)

  6. rizal jabai Says:

    rossoneri:

    skg mmg tgh rilek je..xde mende yg melebihi batasan lg.hee
    keje skg mmg rilek..ngee

  7. rizal jabai Says:

    ZELL:
    tenkiu..;)

  8. rizal jabai Says:

    eMiNz:
    mmg x layan dorang..tp makhluk2 itu sering menyendeng.dilayan kn saje..huuu

  9. eMiNz Says:

    ishk..jgn dilayan..nnt makin menjadi2..risau plak lps mnyendeng2 ni, mgkn mnggesel2 plak.. =p

  10. rizal jabai Says:

    eMiNz :
    hahaha..gesel2..nak kne pelangkong gak nye..huuu

  11. eMiNz Says:

    hekhek..=P
    klu gesel2 ngn kucen xpe la jgk kan..kan..kan..hehe =)
    klu ngn orang, bukan sahaja dipelangkong, malah mungkin akan dijamah dgn lengkong..=P

  12. rizal jabai Says:

    eMiNz :
    malah akan jd jerangkong..kangkongkong...haha

    kucing bergesel sbb nak dimanje.ape slh nye..heee

  13. Afzainizam Says:

    Salam dari kami…
    http://firestartingautomobil.blogspot.com
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks uhhhhh phd plak.... kalau ko ambiklah phd tu tak semestinya yang ko benci tu terbaik buat kamu

  14. rizal jabai Says:

    Afzainizam :

    phd yg aku benci nih Perasaan Hasad Dengki

    Lua phd yg betol2 aku sygt bangat..haha

    mudah-mudahan aku lah la stadi smpai dpt phd.aminn~

  15. Mr.Homosapiensz Says:

    insaf dgr kata2 hikmah tu...
    tp aku masa praktikal xde keje pn...xde pengalaman keje langsung....tu la klu praktikal ngn goverment kot...

  16. FiesyaaChacha Says:

    wahh sukanya dok dpn pc ari2! hehe. mcm i keje dlu. i lg prefer keje dlm office than keje lua. ouhh panas kt luar tu :P

  17. rizal jabai Says:

    Mr.Homosapiensz :
    huu..xde keje tu rezeki name nye..tp gunekn rezeki itu sebaik2 nye..hee

  18. rizal jabai Says:

    FiesyaaChacha:
    dok opiz besh utk rilek,tp lau rilek sgt nnt beku pale otak...huuu

    kje lua pon besh

  19. DaHLia Says:

    biasa laa tu org pHD....hehehe

    sis dulu yg phd ngn sis masa praktkum, staff situ sendiri...jeles sis baik ngan engineer...

  20. Nur Su'aidah Bachok Says:

    aseymennnnn!! syes sgt sokong ok,.
    dah knp nk phd sgt sama org lain..
    hahahah.. gelabah ah mamat tu.. ;DD

  21. rizal jabai Says:

    DaHLia :
    kt mane2 je ade org phd nih..lau sis bole tangani nye...sy mst bole jugee..heee

  22. rizal jabai Says:

    Nur Su'aidah Bachok :
    huu..gelabah...entah la.kekadg potostat ni cool ape...hehe

  23. ain Says:

    relex je arr bantai je org tuh ngn penyapu
    abis cite hahaha

  24. rizal jabai Says:

    ain :
    hahaha..penyapu tu nenek kebayan punye nk terbang gi town..x leh nk bantai2 org...heee

  25. taqO Says:

    salam.
    hehe..ramai gak peminat ko ye jai..ahaks~
    byk besabo..ko kan macho.hehe..

    ko buat2 dia xde je..keh3..
    baru best..sakit dia lagi dalam..ngee~ :)

  26. rizal jabai Says:

    taqO :
    mne ade ramai peminat iwa..ko je la peminat fanatik aku..ahahahahah
    aku da invisiblekn dia..so die aku da x nmpak...hehe

Related Posts with Thumbnails