nak seks??nak sihat??baik kau pilih betul-betul

Thursday, May 27, 2010 9:35 PM Posted by rizal jabai
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
anda semua sihat?
sihat ke rakyat Malaysia nih

melalui pemerhatian

carian Google
kebanyakan rakyat Malaysia nak sihat

dengan menguruskan badan,itu untuk golongan yang nak sihat lah kan

tangga carta yang kedua


nak Seks??
biar betul??

betul
tengok bawah ni







percayalah,selain mencari maklumat
penggunaan internet sangat bebas
dan ada yang mengambil kesempatan dengan menjadikan aktiviti tidak sihat ini sebagai hobi
aduhh parah bernanah,lagi berpenyakit masyarakat sekarang

kalau ini yang berlaku kepada masyarakat sekarang

maka hancurlah kita di masa hadapan

apa kata kita jalani hidup sihat dengan memenuhkan masa kita dngan aktiviti riadah seperti yang ijai buat


layari internet dan berblogwalking aka blogjoging
sangat bermanfaat
sambil kita menambah ilmu dan pengetahuan
kita juga dapat bermesra dengan blogger-blogger semua

betul tak semua kawan-kawan.heee

tapi untuk aktiviti sihat yang lebih berkesan

nikmatilah aktiviti luar
seperti bersenam,
apakah senaman yang anda lakukan?
adakah perlu aktif seperti ahli sukan?
badan mesti berketul-ketul dan mantap

tidak perlu
terpulang kepada anda dengan menjalani aktiviti kesukaan anda
yang penting ia mebawa kepada nilai etika jasmani yang sihat dan cerdas

ijai ber blogjoging lemak tak turun-turun
tapi
jari tangan yang gemok,boleh jardi kurus sebab berblogwalking
laju tu jari menaip membuat larian 100km sejam...hehe
so kalau nak kurus

jom ikut ijai joging betul-betul kat tasik shah alam


haa.sihatkan ativiti macam nih
tapi berbalik kepada tajuk
sihat dan seks?
ada perkaitannya
orang kata kita boleh sihat dengan seks


tapi bab itu ijai tak terer nak ulas,sebab belum kahwin dan tak ada pengalaman
apa kata ijai serah pada yang pakar
anda boleh klik [sini]
juga di [sini]


tak salah kita mengetahui sesuatu perkara,sekadar general knowledge
lengkapkan diri anda dengan ilmu di dada dan setelah itu baru kita tahu nak pilih
nak seks atau nak sihat??

sekian

54 Response to "nak seks??nak sihat??baik kau pilih betul-betul"

  1. adrinaqamarina Says:

    adeh,,,
    cam3 la,,,
    banyak je benda boley buat selaen na sihat...
    kalo lah sume orang buat camtu sebab na sihat...
    makin ramai la orang membuang bayi merata-rata...

    serononye boley pegi ambil angin petang3 camtu...
    sihat3 selalu ye ijai~
    hehe

  2. rizal jabai Says:

    adrinaqamarina :
    betul3..buang bayi merat2 adalh kesan kegiatan yg tidak sihat itu..huu
    mmg best joging.leh nikmati keindahan tasik sambil menjadi sihat :)

  3. rizal jabai Says:

    Dyna Yvonne :
    haha

    boleh je

    tp kena kahwin lah..haha
    joging bersama suami tersayang ye..ahahha

  4. TUKANG KATA Says:

    inilah mentaliti sesetengah rakyat malaysia..

    nak seks di tangga kedua..agak mengejutkan saya..

    apapun tq info..

  5. rizal jabai Says:

    TUKANG KATA :
    itulah realiti,internaet ini ade kebaikan dan keburukannya..kita kena pandai memilih..tenkiu ye :)

  6. Ery Farieha Says:

    nak sihat
    huhuh
    iskkk
    ni yg rmai org terpengaruh ni
    huhuhuh

    *kacak gmbr last. wakakakak*

  7. jaya jr Says:

    nak sihat..
    seks lepas kawin..
    hahaha..

  8. Encik Tikus Says:

    tasik sshah alam,lame dh tak pergi :D

  9. rizal jabai Says:

    Ery Farieha :
    same la jai pon nk sehat..rngaruh sb nk explore mnde baru..huu

    kacak??wahh perli ke?huuu da kembang nih spender da koyak..hahahaha

  10. rizal jabai Says:

    jaya jr :
    pilihan bijak lagi bernas dan sememang sepatutnya..hehehe

  11. rizal jabai Says:

    Encik Tikus :
    pergilah,tasik shah alam dah rindu sgt ngan encik tikus,hehe

    jgn wat maksiat lak kt tasik tuh..ahaha

  12. Nur Hawa Mohd Zin Says:

    segalanya di hujung jari..cume iman dan akal jadi pembimbing..

  13. rizal jabai Says:

    Nur Hawa Mohd Zin :
    betul2..kne byk tahan godaan dan pengaruh negatif semasa ber intenet nih..mcm2 ade,kite sndiri kena buat pilihan bijak :)

  14. cikgadis konfiuss Says:

    mau sihat!! hehe

  15. NaNaJoe Says:

    wah ijai!~~ slalu lepak ctu ye? pas ni nana xleh la g sane, nant jmpe ijai.. :P

  16. rizal jabai Says:

    cikgadis konfiuss :
    yup kita 1 malaysia mau sihat!!eheheh

  17. rizal jabai Says:

    NaNaJoe :
    aah la nana,ijai jog kt situ dr sekolah rendah lg..jom,arini pon ijai pegi lg..hehe
    motif x nak jmpe ijai,takot jatuh cinta ke??hhahahaha

  18. Nur Hawa Mohd Zin Says:

    betul..tepuk dada tanya iman..

  19. +akufobia+ Says:

    nak 22.

  20. rizal jabai Says:

    Nur Hawa Mohd Zin :
    penuhkan iman didada dan ilmu yg bermanfaat :)

  21. rizal jabai Says:

    +akufobia+ :
    nak dedua..bole2,tapi biar dgn cara yg betul bro okeh!!hehe

  22. RaMa2UnGU Says:

    op cos nak sihat..

  23. [z@ck] Says:

    nak sihat!
    =)

  24. rizal jabai Says:

    RaMa2UnGU :
    betul,pilihan yg tepat lg terbaik :)

  25. rizal jabai Says:

    [z@ck] :
    sihat sehihat sihatnye ye,jgn sihat yg obes tu plak,bahaya :)

  26. F U N F A B U L O S I T Y Says:

    omaigot..
    google boleh merungkai segala jawapan! ;D

  27. Yuni Aisyah Says:

    segalanya hanya duhujung jari...jika mengikut nafsu binasa la jadinya..

  28. rizal jabai Says:

    F U N F A B U L O S I T Y :
    oogle ni buatan manusia..manusia buat utk kebaikan,ade juge guna utk keburukan..
    tp skg ni org suka cari yg ngarut2 je kt gogle..haha

  29. rizal jabai Says:

    Yuni Aisyah
    betul2,lau nafsu mengusai fikiran sume akn hancur,kita ade akal,jgn biar akal kita tido :)

  30. NiZaM Limited Says:

    Uiks..ko pon slalu joging kat tasik shah alam ke. kalo camtu bleh la kite saing skali ijai..
    tp aku joging lepas subuh hari ahad.ade beran? ngehhh..

  31. Lelord Says:

    walahhhh dh lama x jogging...alasan semata2 (ade najlaa arr)

  32. rizal jabai Says:

    NiZaM Limited :
    selalu gak,dr skola rendah jog kt situ..ari ahad nih..ok set,tp lps suboh awal sgt,gelap..takot..haha
    biase 7 suku ok la,hee

  33. rizal jabai Says:

    Lelord :
    hehe..ajak la baby skali jog,insyallah jd atlet negara 1 ari nnt :)

  34. hans Says:

    hohoho
    bagus
    amalkan hidup sihat

  35. akhatam Says:

    Wahhh bahase malaysia ya.. agakk kurang mengerti nih... hehehe.salam kenall ajahh...

  36. rizal jabai Says:

    hans :
    yup amalkan idup sihat utk kesejahteraan bersama :)

  37. rizal jabai Says:

    akhatam :

    tidak mengerti ya..maaf ya mungkin bahasa malaysia dan indonesia beda nya dalam penulisan sangat ketara,tapi bila bicara mungkin pahamm sedikit sebanyak

  38. ApekxHensem™ Says:

    dasat betulla blog ijai ni hehehe

  39. rizal jabai Says:

    ApekxHensem™ :
    haha..dasat ke?harap apek suka suke la ye :)

  40. Hizami Rahim Says:

    nak dua dua.
    wakakaka.
    haish.

  41. rizal jabai Says:

    Hizami Rahim :
    dedua ea..bagos2

    teroskan usaha!!

  42. kaChaNG_dEwa Says:

    hohoho..aku guna tenet untuk menda berfaedah jek bro.tak dop nak sex2.ahakzz..

  43. rizal jabai Says:

    kaChaNG_dEwa :
    hahaha

    aku pecaye bro..
    kahkahkah

  44. ✿nenek moden✿ Says:

    nak berat badan bertambah..heheheh

  45. rizal jabai Says:

    ✿nenek moden✿ :
    kenalah makan banyak-banyak..hehe

  46. ApekxHensem™ Says:

    hehehe..macam2 dunia sekalang hehehe..manyak yg tamau pi senaman sikalang..mau beli itu beskal saja..last2 sakit jugak..

    kn bgus pigi sedut udala luarkn...ini 'dlm' ja...hehehe..memang talak betul ekekeke

  47. Aidi-Safuan Says:

    nak seks la of course! apa barang nak sehat! :P

  48. noor afzan Says:

    nak sihat tapi bila dah kahwin sok mesti nak yang lagi satu tu juga kan. =)

  49. rizal jabai Says:

    ApekxHensem™ :
    amek udala dalam je lame2 kembong sakit owh..huuu

  50. rizal jabai Says:

    Aidi-Safuan :
    haha..seks tak boleh dilaksanankan kalau sakit telantar..hahaha

  51. rizal jabai Says:

    noor afzan :
    haaa..mesti ikot flow..hehe

  52. encikSEDAP.com Says:

    ramai nya ajak gi jogging sekali.. huhu..

  53. rizal jabai Says:

    encikSEDAP.com
    :haha ajak senua blogger wat gathering kt tasuk utk jog je la..hehe :)

  54. RoMz Says:

    rajin nye ijai g jogging kat tasik shah alam tue.. mesti ramai kan.. kalau nak belajar tak salah kan..? semestinya mengikut syariat islam..

Related Posts with Thumbnails