lelaki memang begitu....huuuu

Sunday, June 13, 2010 9:27 PM Posted by rizal jabai




salam rindu buat semua

ijai pergi bertapa,mendalami cinta

pergi menuntut ilmu dengan doktor cinta ,
ingatkan boleh dapat segulung ijazah cinta dan berkongsi dengan anda semua

hehe

rentetan entry lepas

itu yang ijai nampak.kalau ada isu yang ijai terlepas pandang
harap maafkan lah ye

entry kali ni

isu pasal lelaki
so adil dan saksama

ape jai nak kupas ea?
kupas bawang lagi ok kot..hehe


ok dalam bercinta,lelaki ada dalam beberapa golongan

golongan pertama :
Cinta sampai mati

lelaki dalam golongan ni,meletakkan cinta sepenoh hati
"Aku cinta kau saja"
so tahap jeles untuk orang macam nih,sangat tinggi

selain itu..lelaki dalam golongan ini akan menghabiskan masa dengan awek lebih daripada member

so ade la member yang terasa,kerana cinta,lelaki boleh putus kawan..haha

betol ke?

golongan kedua :
Cinta kita adalah takdir

lelaki jenis ini,lebih terbuka dan melihat setiap yang berlaku itu sudah suratan dan ditetapkan

tapi,untuk jenis ini,lelaki ini tak meletakkan cinta diatas sekali,
seperti kata

"kalau ada jodoh ,adalah"

*dalam kata lain,maybe I akan jumpa yang lain,atau U yang akan jumpe pakwe lain.haha

so cara dan gaya lelaki jenis ini,
mereka lebih utamakan kawan-kawan
sampai awek pon boleh terasa

"baik U pilih,I atau kawan-kawan U??"

sedihkan kalau ini yang terjadi,
siapa yang jadi mangsa?
lelaki jugaklah yang akan serba salah

tapi sebenarnya disebabkan apa??

sebab lelaki tidak tahu menghargai dan menghayati cinta..

tapi semua salah lelaki je ke?

ada banyak lagi jenis golongan orang yang tengah bercinta nih
tapi ijai perasan benda nih,so nak angkat ia sebagai isu kali nih
Apa kata anda?


44 Response to "lelaki memang begitu....huuuu"

  1. yua zawa Says:

    nak lelaki yg gologn pertama.. muktamad!! tp ada ramai ke llaki mcm tu skrg??? hmmmmmm

  2. rizal jabai Says:

    yua zawa :
    cinta sampai mati..hehe

    harap2 ade lg,ijai ni ade..haha

  3. Ery Farieha Says:

    2x kapel
    1 spesis yg pertama
    2 spesis kedua
    hahaha
    da merasa due2 =.=

  4. rizal jabai Says:

    Ery Farieha :
    nasib baik jai buat 2 je golongan,kalua ad 10,kompem 10 ery dah rase gak,,hehe

    pengalaman mematangkan kita

  5. taqO Says:

    ijai rasa sy jenis yg mane? keh3.. :p

  6. rizal jabai Says:

    taqO :
    wahh,,iwa jenis tggu mak pinangkan,pastu becinta selepas kahwen.hehe so sweet iwa.. ehh ko rase betol x?wakakakaaakaka

  7. taqO Says:

    ahaha..mak pinangkan? eceh..cam best bunyi nye..tapi xnak la..hehe..

    p/s : cara sebenar,aim anak dara or yg mane kenan..then follow tgk umh dia..then hantar rombongan..stuju xstuju blakang kire..keh3.. :)

  8. ✿Lovillea✿ Says:

    Hurmmmm alahaii sumde dh rase cm ne tu erk...
    but now memandangkan umo dh cm nie nafsu nk bercinta & mengharap xde dah...
    baik kwn2 tggu saja yg msuk minang..
    kuikuikuikui...

  9. Hizami Rahim Says:

    haha.
    macam2 ada.
    ;)

  10. Terry ♥ Says:

    saya yang pertama kot..tapi tak la sampai jeles membabi buta...

  11. adrinaqamarina Says:

    nak yang antara due3 golongan tu boley tak?
    dye tak mengharap sangat tapi dalam masa yang sme...dye still menjaga cinta tu selagi de la...

    eh,,,ijai golongan mne pulak?

  12. NaNaJoe Says:

    wah! itu dia ijai da ckp pasal cinta...
    hurm, nana xfaham lelaki..
    sbb nana xde lelaki istimewa skrg..hehehehe~~ :P

  13. rizal jabai Says:

    taqO :
    wahh berani mati iwa, x takot kne reject ke?inilah yg dinamaka,sanggop mati kerana cinta..hehe

  14. rizal jabai Says:

    ✿Lovillea✿ :
    dah pasrah ke?
    hehe
    tggu kne pinang ye...x pon masok ejen cari jodoh nk..heee

  15. rizal jabai Says:

    Hizami Rahim :
    memang mcm2 ade..:)

  16. rizal jabai Says:

    Terry ♥ :
    kalau bole semua nk jd yg pertama,tapi kne kontrol supaya tak over sgt tu je :)

  17. rizal jabai Says:

    adrinaqamarina :
    wah yg tgh2 ye,bole gak,jai jd yg golongan diantara 2 tu lah..bole x?hehe

  18. rizal jabai Says:

    NaNaJoe :
    hee..cinta yg dtg kat ijai nana :) :)

  19. adrinaqamarina Says:

    boley sje,,,
    silakan...
    hihi~

  20. aku_tiewa Says:

    Oooo macam tu ke??
    hmmm

  21. rizal jabai Says:

    adrinaqamarina :
    hehe..dgn hati yg suka akn berusaha ke arah itu..hee~

  22. rizal jabai Says:

    aku_tiewa :
    entah, macam tu lah kot..hehe

  23. rutikeben Says:

    jai,aku kagum tol la ngn lukisan ko..hahahah

  24. rizal jabai Says:

    rutikeben :
    haha..ko gelakkan aku ye ruti..aku main conteng2 je..huuu

  25. bukan penggoda Says:

    hehe. hny mampu tersengih2. lalala~ ohh. dan menyanyi sket. hihi.

  26. rizal jabai Says:

    bukan penggoda :
    kenapakah???hehe
    mesti ade pape nih..ngeeeee~

  27. LaNuNsepet Says:

    tgk lorg lar...
    kdg2 pompuan dah bese peramah..ngan org len..
    bila dier kapel.. pakwe dier mgkn terkejut ar sket dier ramah..
    tu jd jeles tu..
    tp dua2 kene paham..

    masa kwn ok lg..
    pas kahwin jgn ar buat jeles berdosa owh.. takut dr jeles jadi sakit hati..

    aku nak jadi yg pertama..
    harap terus ngan yg pertama.

  28. PUPUT Says:

    betul3...sokong3...klu laki tu syg sgt3...mst jeles dia pon sgt3..he3...papepon.suka pic yg tulis i ♥ u tu..ngn bunga tu..kiut sgt3...

  29. rizal jabai Says:

    LaNuNsepet :
    aku nk jd yg pertama gak..kne ade tolak ansor dan saling memahami..itulah dugaan bercintan :)

  30. rizal jabai Says:

    PUPUT :
    cinta tu buta,jeles tanda syg tp jgn melebihi batas..huu

    tenkiu ye..jai x reti nk draw cantik2..conteng2 je..ngee~

  31. q-nizam Says:

    mmg boleh dapat doktor cinta injai punya ni..hehe..aku sngat stuju dgn entri ini

  32. rizal jabai Says:

    q-nizam :
    hee,thanks,kalau sakit boleh jumpa doktor cinta pasni...ngee~ijai pon masalah cinta tak penah selesai ,kritikal,masok icu lg :)

  33. NARDtheNERD Says:

    i tak penah rasa spesies yg 1st tu..
    jom kapel ijai...
    ngaahaha~

  34. Edy Ramanov Says:

    huhu. entahlah edy yg mana satu. uik2.
    Aiz Batu Campur - Tips Nak Hati Senang

  35. si[jari] telunjuk Says:

    saya cinta golongn kedua...:))

  36. si[jari] telunjuk Says:

    This comment has been removed by the author.
  37. suri cahaya cinta Says:

    salam tuan rumah..
    kbykan cinta hampir pada nak cari cinta yg sjti..tapi tang ptus tgah jaln tu..adeh mmglah tersa pedihnya..huhu..

  38. x-po Says:

    sekarang hidup secara single..baru ku tahu, rupanya hidup single lagi nkmat dari hidup bercouple..hehe tak perlu nak pikir apa2 lagi dah, tak ada org nak terasa, tak ada orang nak halang, tak ada org nak majuk2

    -----------------------------
    Pelikkah lelaki tidak minat tengok sukan?

  39. MrSup Says:

    bercinta biar berpada.. kalau salah curah cinta, merana jiwa..

    aku x pernah bg lg kasih sayang kat org.takut merana.:P hehe

  40. [z@ck] Says:

    selamat berguru
    =)

  41. nosembilanbelas Says:

    hemmm memula memang la macam tue..sokkk bila dah kawen..tak dengar cakap dia..dia pun jadi la golongan no. 3

  42. Ann Says:

    lelaki tlampau jeles kdg2 leh jd menakutkan..

  43. cik helena Says:

    lelaki selalu maca tu lah susah nak tunjuk kasih sayang kan.

    perempuan pulak suka yang caringggggg!

    sama-sama kene mainkan peranan :)

  44. Aidi-Safuan Says:

    hahahaha... buhsan la bercinta. bukan boleh tambahkan duit pon. :P

Related Posts with Thumbnails