perempuan memang macam tu..hmmm

Wednesday, June 9, 2010 8:51 PM Posted by rizal jabai

haa...ambik kau,
lelaki lawan perempuan siape menang?
mestilah . . . . . . . . . . . .
anda isi sendiri..hehe

sekarang ijai nak syer pendapat
bukan nak mengumpat,
tapi mohon berkat
jangan semua nak mengelat
ini bukan kata-kata kesat
tapi pendapat dari teman yang hanya merempat

wah berpantun bagai..ngee.
saje test power..
kita mulakan dengan 1 kisah


seorang perempuan melihat pakwenye didampingi seorang perempuan lain
sesetengah perempuan yang kaki jeles
akan teros berkata

"siapa perempuan miang tu??

berani-berani nak ngorat pakwe aku"

arghhhhhh~

situasi lain


pakwe tadi tu pasang skandal dengan perempuan lain
dan perempuan itu mengetahuinya

biasanya sesetengah perempuan,bukan semua ya

harap perhatian..hee

akan menyerang dan menyalahkan perempuan yang dan tidak nampak kesalahan satu lagi

padahal,jantan kasanova itu sendiri telah memainkan perasaan kedua-dua kaum hawa yang lemah lembut orangnya


Yang ijai perasan
adekah si perempuan yang dibayangi cinta akan buta tidak nampak kesalahan orang yang disayangnya itu
dan sanggup bercakaran dan bertarik rambut dengan kaum hawa yang lain

atau perempuan memang macam tu...huuu
tak kan perempuan senang dipermainkan oleh kaum adam
ijai tak nafikan kaum adam nih
makhluk yang bijak

bijak memanipulasi??

bijak menipu??

bijak benda yang sepatut nya

semua terpulang pada situasi dan keadaan

jangan marah ye,ni pendapat ijai

banyak kes lelaki ni jahat jugak,tp ijai saja nak angkat kes yang terpencil ini..sekian

62 Response to "perempuan memang macam tu..hmmm"

  1. taqO Says:

    hoho..best tajuk ni.
    Semua kompom terasa.
    kecuali i. :D hehe.

    ntah la jai.
    rasanya cam dua2 salah pon ade.
    kene tengok situasi gak.

    kim salam kat dinda ijai ek. :DD

  2. NaNaJoe Says:

    yup!~ bagus2~
    skrg ramai yg wat topik2 panas mcm ni..hehehe~~

    nana mmg kaki cmburu~
    tp kalo stakat laki tu nak pmpn lain, nana let go jew, jgn dia ingt, dia ckop bagus nak mainkan pmpn..hahhaa~~

    tbe2 nak lpas geram lak!~ :P

  3. bukan penggoda Says:

    tp, nape mst tajuk nye 'perempuan memang macam tu'????? cis. haha.

  4. rizal jabai Says:

    taqO :
    haha..iwa tak terasa ke??
    sape dinda??nk kne celop lam perigi ke?haha

  5. I.Hazwani Says:

    alaa
    lelaki pun sama
    pantang nampak perempuan dkt dengan lelaki laen, mula nak tuduh2.

    hesh, susahlah.
    perempuan yg tak matang je bertindak melulu.

  6. rizal jabai Says:

    NaNaJoe :
    nana mmg stylo..bagus2..kne jd smartwoman..yeahhh!!!!

  7. rizal jabai Says:

    bukan penggoda :
    huu..tajuk dia perempuan mmg begitu..kalau perempuan tak macam tu..sila bangkit pertahankan hak anda!!hehe

  8. rizal jabai Says:

    I.Hazwani :
    hehe..ijai tgk dr persepsi lelaki...mungkin perempuan ade pandangan sebegitu terhadap lelaki..so kita sama2 luahkan..betul tak
    lelaki tak matang pon akan bertindak sedemikian

  9. DILA is AZIE Says:

    bagi dila, due2 slah. :)

  10. reen_sofee Says:

    huhu
    ntah laa weh
    aku tak dak pengalaman cinta cinta neh!
    hee~
    tapi tuh laa bile dah cinta neh, sume pon jadik baik!
    berkawan paling syok weh!
    huu~

  11. Danial Ikhwan Jaafar Says:

    wah, topik panaskah ini? =P
    menarik, pernah gak terpikir, adakah kalau sudah kemaruk kesalahan kapel tidak dipeduli? lelaki memang bijak..bijak mengatur strategi ewahh~

  12. rizal jabai Says:

    DILA is AZIE :
    mmg dua2 salah sbb dedua tak matang :)

  13. rizal jabai Says:

    reen_sofee :
    hehe,,dr berkawan nnt bertukar jd cinta..berati2 lah ye..cinta ni kne bijak..jgn ikot hati je..kne guna akal jugak..hehe :)

  14. bukan penggoda Says:

    tp, x sume pmpn centu. ptotnye tuka jd 'sesetengah pmpn mmg centu'. haa. xpe gk. ciskek.

  15. rizal jabai Says:

    Danial Ikhwan Jaafar :
    haha..panas ke?xde api pon..hehe

    lelaki mmg bijak,tp jgn bijak sgt,nnt orang bijak ni,kdg2 x tau ape tu tak bijak :)

  16. rizal jabai Says:

    bukan penggoda :
    hehe tajok tu,utk semua..bila dah bace br dpt point sesetengah...bila da abes bace,baru boleh attack itu tajuk...huuu,tp tak pe kn..ngeee

  17. bukan penggoda Says:

    haha. mane bley. menghukum sume utk sesetengah.

  18. MiSs TOrA Says:

    tora x tegolong cmtu kot..tora slahkn laki dulu le ;p laki yg miang tu yg skandal la pasang spare la sume la..tu sume punca laki hik3

  19. Dyna Yvonne Says:

    hehehe...
    2 2 salah owh~
    klo sorg xlayan sorg lagi xkn menjadi~

  20. Ery Farieha Says:

    ehemm
    ijai laki camne lak? =P

  21. ~cikinot~ Says:

    tajuk kena btul kn tuh..
    same jer 2 2..
    laki pndi manipulasi..
    pmpuan lk pndi mgoda...
    n agree wif dyna Yvonne!!
    hehehehe..

  22. rizal jabai Says:

    bukan penggoda :
    bukan menghukum,bacaan tajok utk tatapan umum..yg terkena dan terasa segelintir je..huuu

  23. rizal jabai Says:

    miss TOra :
    haa..itulah sebetulnya yg patot belaku...:)

    lelaki ni sgt kreatif..haha

  24. rizal jabai Says:

    Dynna Yvonne :
    22 salah sebab 22 tak matang ,tepok sebelah tgn mmg tak akan berbunyi :)

  25. rizal jabai Says:

    Ery Fareiha :
    lelaki pon ade cam ni ke?
    biase kalau laki jeles,laki tumbok laki yg 1 tu,pastu tggalkan pompuan tu carik yg lain on time...haha

    mcm same je..kui3

  26. rizal jabai Says:

    ~cikinot~ :
    hehe,tajuk tu da permanent..hehe
    jgn marah ye

    jai stuju ngan Yvonne gak..ngeee

  27. ~cikinot~ Says:

    cikinot xmrh la....
    hehehe...

  28. rizal jabai Says:

    ~cikinot~ :
    bagus2..think posistif..:))

  29. BezBuddy Says:

    laki memg jahat...nk wt cmne kn...haha =P

  30. si[jari] telunjuk Says:

    dlm drama TV salu mengatakan bhw "hanya perempuan yang mampu 'menjatuhkan' perempuan lain"...sebagai contoh,norman n memey ada scandal..lau memey tuh sedar yg die tuh berscandal ngan suami org then die mengundur diri..insyaAllah rumahtangga abby n norman leh diselamatkan...yg masalahnya, si memey tuh nk gak damping ngan si abby...so???? mmg salah perempuan gak la kan?????

  31. rizal jabai Says:

    BezBuddy :
    hahha..jahat ckp camtu..jahat2 manje bole x?kui3

  32. rizal jabai Says:

    si[jari] telunjuk :
    memey tu mmg jahat sejahat perempuan,x dpt nk nolong da...jgn la semua perempuan ade sikap cam memey tu...hancos umh tangge org

  33. mindbreaking Says:

    cinta itu buta...

  34. rizal jabai Says:

    mindbreaking :
    betol2..buta mata hati..sume yg x betul tetap betul di hati sebab dah syg.huu ~

  35. Atif Hafiz Says:

    isy3...kesian prempuan yg kene main perasaan....

  36. Atif Hafiz Says:

    isy3...kesian prempuan yg kene main perasaan....

  37. rizal jabai Says:

    Atif Hafiz :
    haa bro,kasanova tu bukan ko ke?hehe

  38. gades ain Says:

    Lelaki yang curang mempunyai IQ yang rendah :)

    tapi, perempuan pon ta bole salah kan perempuan yg laen gak kalo lelaki cari laen, korang tatao jage bek2 kot. miahahaha =)) *cakap mcm ain seorg lelaki lak. adodoi!~

  39. Aidi-Safuan Says:

    salah pompuan tuh la. dah konfem2 lelaki boleh kawin sampai 4. yang nak gado ngan bakal madu dia pesal?

  40. rizal jabai Says:

    gades ain :
    wahh komen kamu sgt pedas utk laki dan pempuan..syabas :)

  41. rizal jabai Says:

    Aidi-Safuan :
    haha..moge ko berbahgia dgn 4 isteri..hehe..mmg stylo

  42. Miq- bukan anak kacukan biasa Says:

    hye,
    miq membaca.
    cukup pantun enam kerat tu!
    ngeee.
    miq rasa keadaan ni memang biasa.

    salah siapa ye?
    entah laa.

    jom ronggeng blog miq.

  43. rizal jabai Says:

    Miq- bukan anak kacukan biasa :
    hehe,6 kerat ea,baru pasan..main belasah je pantun tu..hehe

    bukan salah siapa yg utama,tp masalh ini boleh kita perbaiki dan jd lebih baik :)

  44. anis hamzah Says:

    erm susah nak jangka perangai lelaki skg.. kalau tak setia ckp setia tp boleh pulak psg perempuan lain..tul ke? hehe.... yg perempuan nih lau nmpk laki dah curang so tgglkan je la laki cam tu kan...:)

  45. yua zawa Says:

    slh dua2... ha2.. yg laki tu sape sruh main ngan pmpuan lain..

    n yg pmpuan tu plak sape sruh cmburu buta sgt... ahaha

    so, say no to pacaran.. ~boley x mcm ni.. nggeeehehe..~

  46. MaryamJamilah Says:

    hohohoho.. kemain lagi. betul gak tu.
    naseb baek ku ini dikatenye half perempuan half lelaki. kikikiki

  47. rossoneri Says:

    entahlah..sbenarnya benda2 mcm ni mmg xpaham pon knp dorang terdesak macam tu..mungkin sbb kita xpenah alami,jadi xtaulah..

  48. LaNuNsepet Says:

    he3.. lelaki mmg pandai memanipulasi wanita... dpt jer syg tu.. mudah lah dpt yg len..

    pd gadis2 jual mahal sket k..

    pd isteri jgn jual mahal..

  49. noor afzan Says:

    ala ijai..
    macam kes cite p ramlee madu tiga tu pun sama.
    sah2 salah si jamil tapi.....

  50. rizal jabai Says:

    anis hamzah :
    lelaki mmg tak bole dijangka,perempuan pula tak boleh diduga.heee

  51. CiPoT CeDoT Says:

    huh~...slamat aku x pernah kantoi lagi...syukur....akhaaz...

  52. rizal jabai Says:

    yua zawa :
    WAHH,JGN CAMTU,NNT X MERASA CINTA LAK,RUGI

  53. rizal jabai Says:

    MaryamJamilah :
    bole ke half2??huuu

  54. rizal jabai Says:

    rossoneri :
    huu..nnt da ade cinta..kita pandai2 lah ye :)

  55. rizal jabai Says:

    LaNuNsepet :
    lelaki mmg bijak,tp jgn sampai terbijak sgt makan perangkap sendiri,,huuu

    pempuan jual mahal mmg sgt dicari..hehe

  56. rizal jabai Says:

    noor afzan :
    jamil tu nk cukupkn 4,tp x sempat cian..hehe

  57. rizal jabai Says:

    CiPoT CeDoT :
    ko mmg stylo bro..haha

  58. F U N F A B U L O S I T Y Says:

    pemikiran kene positif setiap mase...
    pemikiran yang elok mendorong utk diri menjadi yang terbaik..
    dex rasa sekiranya masalah ini diteruskan..ianya boleh melarat hingga ke alam rumah tangga(tu pun kalo sempat golongan yang macam tu berumah tangga lah)

  59. rizal jabai Says:

    F U N F A B U L O S I T Y :
    tp kdg2 tgh hangat becinta kita lupa nk fikir.huuu

  60. CikGadis Says:

    nk komen apa erk...
    erk. no komen larh hahaha

  61. rizal jabai Says:

    CikGadis :
    haha..ni mesti cikgadis ade tarik rambot org kn..heee

  62. kahak cair Says:

    bukan ko budak uia ke?? kan kan?? ye la aku rase

Related Posts with Thumbnails