aku menangis kesyukuran..kau menangis? T_T

Monday, August 9, 2010 10:15 PM Posted by rizal jabai
Assalamualaikum dan  salam sejahtera

sebak  dihati  meniti  ramadhan  yg  bakal  menjelma

salah seorang sahabat  ijai  telah  diduga  dengan   pemergian  ibu  tercinta
Takziah  dan  Al-fatihah  untuk  ibu sahabat  ijai
ibu Farid  telah bertarung  dengan  penyakit  kanser peparu
setelah  lama berjuang  menentang kanser
pada  malam 7 hb Ogos. ibu  tercinta sahabat ijai
telah menghembuskan  nafas  terakhir dan  bertemu Ilahi

sehari  sahaja  lagi  kita  akan  bertemu  dengan  ramadhan

bulan seribu  rahmat

pernah  tak  kita  terfikir
adakah  kita berpeluang  untuk bertemu  dengan  ramadhan  kali  ini

kita  sangat  bertuah kerana,
kita  masih  bernafas  dan  berpeluang  bertemu  dengan  bulan  yang  penuh  rahmat  ini

adakah  kita  akan menghayati  ramadhan  kali  ini  dengan  sempurna?

adakah  ini  ramadhan  terakhir  kita?
adakah kita  betul-betul akan menyempurnakan  ibadah  puasa  kita  kali ini

berpeganglah  dengan  kata-kata  ini

kalau  kita  nak  berkerja,
bayangkanlah yang  kita  akan  hidup untuk seribu  tahun  lagi
bersungguh-sungguhlah bekerja

kalau  kita  beribadat,
bayangkanlah seperti   kita  akan  mati esok hari
semoga amalan ibadat yang  kita laksanakan
adalah seikhlas  dari  hati  pendosa  yang  inginkan  keampunan dariNya

14 Response to "aku menangis kesyukuran..kau menangis? T_T"

  1. Terry The Terrible Says:

    ehmm.. inallilah-wa-innalilah hi rajiun.. moga2 roh ibu kawan ijai tu dicucuri rahmat.. tuhan lebih menyayangi dier kan? :(
    yang hidup semua akan meninggal kan satu hari nanti? :)

    Yay~! Ramadhan dah nak dekat~! :D. tak sabar dehh.. lalala.. i miss ramadhan so much :'( ..mm..
    kita buat yang terbaik kayy? :D

  2. adrinaqamarina Says:

    kte selalu berpegang pada ayat last tu.
    =)

    eh kenapa nampak muka ijai macam laen je. erk.

  3. eMiNz Says:

    innalillahi wainna ilaihi raaji'un.
    AlFatihah..

    ya Allah..begitu berat beban yg ditanggung sahabatmu itu.
    takziah buatnya sekeluarga..:'(

    hmm..
    ya.inilah yg sering aku fikirkn sejak dari dulu.
    sempatkah aku melalui ramadhan kali ini? sempatkah?

  4. iera Says:

    Al-fatihah buat arwak mak sahabat ijai tu.

    Yup...Ramadan dah nak datang kan. Harap-harap dapat gunakan peluang nie sabaik mungkin. Selamat menyambut Ramadhan Al-mubarak...

  5. armouris Says:

    info tentang puasa Ramadhan di SIHAT SELALU - Puasa Baik Untuk Kesihatan

  6. Nur Hayaty Says:

    Salam Takziah buat farid.selamat menyambut bulan Ramadhan al Mubarak ijai..^__^

  7. rizal jabai Says:

    @Terry The Terrible :thanks terry..sume adalah kehendakNya,moge kita insaf dan beramal dan dpt aye dgn gembira :)

  8. rizal jabai Says:

    @adrinaqamarina :ayat last tu sgt bermakna kan :)
    ijai nmpak lain??seri ramadhan kot..heee

  9. rizal jabai Says:

    @eMiNz :ya eminz..Allah menduga hamba yg dia syg kan.. :)
    sama2 lah kita memanfaatkan peluang yg kit ada ini :)

  10. rizal jabai Says:

    iera :terima kasih ira..moge kita berjaya harungi ramadhan dan mendapat keberkatan dari Nya

  11. rizal jabai Says:

    @armouris :thanks nnt ijai akn singgah bace :)

  12. rizal jabai Says:

    @Nur Hayaty :thanks ye...selamat ramadhan almubarak juge :)

  13. Aidi-Safuan Says:

    jai. tak pergi terawikh malam nih? aku nak imamkan terawikh kat masjid putrajaya tonite. tak nak follow ke?

  14. rizal jabai Says:

    @Aidi-Safuan :HAHA..USTAT Aidi..jom..dh bwak telekung ke?

Related Posts with Thumbnails