belum kahwin,dah kahwin,tetap tak boleh "main" belakang!

Monday, August 2, 2010 8:30 PM Posted by rizal jabai
salam
apa khabar...
harap semua pembaca tak tersedak dan tercekik lepas baca tajuk entry nih

huishhh
moga semua sihat-sihat belaka lah ye..ngeee ~_^

ada banyak maksud tu..
so kena baca sampai habis
baru tahu apa yang ijai nak sampaikan nih

"dont play-play"
macam Phua Chu Kang cakap
ijai bukan main-main


daripda tajuk diatas apa yang korang semua bayangkan?
apakah perbuatan yang belum kahwin dan selepas kahwin
kita tetap tak boleh buat

ayat main belakang

memang panas dan sangat sensitif sampai tajuk drama cerita Main belakang tu menjadi kontroversi

Main yang dimaksudkan bukanlah hubungan kelamin atau seangkatan dengannya

main disini ialah perbuatan curang dan penipuan dalam perhubungan

sebelum kahwin dan setelah kahwin

perbuatan curang memang tak boleh diterima dan itulah faktor musnahnya perhubungan kasih sayang diantara dua insan yang bercinta

ada yang cakap

"alahh kau belum lagi kahwin,
masa nilah kau nak pasang skandal sampai keliling pinggang
dah kahwin nanti kau tak dapatlah nak merasa..hahaha"

*ayat diatas keluar daripada golongan buaya darat

persoalannya....

Adakah status kita belum berkahwin,membenarkan perbuatan curang itu boleh berlaku?
adakah kita serius bercinta dengan kekasih kita?
atau sekadar nak tunjukkan pada dunia
AKULAH TERHEBAT


Adakah status sudah berkahwin itu menjamin perbuatan curang itu tidak akan berlaku?
dugaan ada di mana-mana sahaja

kunci kebahagiaan adalah setia,saling mempercayai dan menerima seadanya pasangan kita itu

janganlah sesekali cuba nak main belakang..
jujurlah dan
semailah cinta
dan binalah istana bahagia dengan kepercayaan dan cinta yang suci

apabila cinta itu dikhianati..
sayang akan bertukar benci

*jatuh cinta pada kekasih orang..ohh tidak!! akulah punca sidia curang dengan pasanganya..huuu

26 Response to "belum kahwin,dah kahwin,tetap tak boleh "main" belakang!"

  1. eMiNz Says:

    saya takde sape2 lagi.. camne saya nk "main" belakang? XD

  2. rizal jabai Says:

    eMiNz :uit..jgn main belakang..kan dah warning..haha
    setialah pada yg 1 :)

  3. eMiNz Says:

    ahaks..
    gurau saje..
    xtrlintas pun nk brlaku curang.. hehe
    neway, nice entry.! ;)

  4. rizal jabai Says:

    eMiNz :hee..si pencinta wanita ni..aku tau setia orangnya..hehe
    sentimental,,ngeee
    thanks ye.moge bahagia jumpa sidia yg telah tercipta utkmu 1 ari nnt :)

  5. eMiNz Says:

    ouh..
    segan deyh kamOo puji2 begitu..=P
    insyaAllah..doakanlah ye.. n_n

  6. et Says:

    wuuu.sungguh la tidak senunuh orang yg berperangai sedemikian.

  7. Syahrul Iman Says:

    betul2..tak baik wey main belakang.. berdosa..haha

  8. Hizami Rahim Says:

    haha.
    aku main tepi.
    erk.
    boleh?

  9. rizal jabai Says:

    eMiNz :insyallah..kau bahgia..aku pon baha :)gia

  10. rizal jabai Says:

    et :mmg x senunuh..huu..jgn tiru aksi yg x senunuh itu :x

  11. rizal jabai Says:

    Syahrul Iman :aah mmg berdosa..tuhan marah..ayokkk!!

  12. rizal jabai Says:

    Hizami Rahim :zami..main tepi jerk??pergghh kne pandai cover owh.sebelah je tu..hahaha

  13. Ery Farieha Says:

    kalau nak pasang keliling pinggang, xyah la bercinta
    flirting je ngn semua org
    baru la xde org marah
    hehehehehe

  14. rizal jabai Says:

    Ery Farieha :lau nk pasang keliling pinggang..kne tgk gak saiz pinggang org tu.lau kurus serupa je ade 1.tp lau besar pinggangnye.,tu yg bahaya..huu

  15. bukan penggoda Says:

    xley dasat lagi tajuk? ahahaha.

  16. echah mashuri Says:

    haha...pic tu klaka..main dpn2 naiya la...huh..xke kena pelangkung sedas!hik

  17. rizal jabai Says:

    bukan penggoda :hehe..tajuk tu tak cukup menggoda ke?hehe

  18. rizal jabai Says:

    echah mashuri :hee..lau dpn2..br la best.. ade movie industan..tumbok sane..tumbok cni.huuuu

  19. Aidi-Safuan Says:

    eh ijai. mane ko dapat picture aku tengah berpeluk tuh?

  20. rizal jabai Says:

    Aidi-Safuan :cehhhh..mne ko?rain tu ko?fuhhhh..knape aku baru sedar tu adelah ko?huuu

  21. bukan penggoda Says:

    xckop menggoda mende. trlbey ada la. huish.

  22. rizal jabai Says:

    bukan penggoda :hehe..terima kasih krn tergoda..nnt ijai goda lg..heee :D

  23. ~~zAnAfAhMi~~ Says:

    salam Ijai....wah, dah ramai peminat ye? lama akak x jengok blog awak, ye la...org tu pun tak melawat kita...
    err...tajuk tu buat akak teringat kt abg akak, harap2 dia tak main belakang..hehe..

  24. rizal jabai Says:

    ~~zAnAfAhMi~~:hehe..thanks kak singgah blog ijai..abg akak syg akak..insyallah sume xde ape lah..kan..hee :)

  25. Pusher Aries Says:

    terkezut gak main belakang...nak curang sesape pun boleh..nak setia xsume boleh...haha

  26. rizal jabai Says:

    Pusher Aries :betul2..setuju2..x sume boleh setia...huu
    tp jgn wat2 tekejut lak lau diri sdiri yg main belakang..huuu

Related Posts with Thumbnails