ini cerita sedih

Sunday, September 26, 2010 9:09 AM Posted by rizal jabai
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera
"ini cerita sedih"
haa,biar betul?
cerita sedih nih,nangis berhingus bagai
"huwaaaaaaa"
ok ok
dah cukup intro yang melalut nih
ijai  mampu ke  buat cerita sedih?
entah lah
tapi kadang-kadang ijai ni kuat berangan
lalu terciptalah cerita sedih ini

*baca  sampai  habs  dulu  baru  klik  cerita dibawah   ini..hee

sila klik [SINI]   
mungkin tak cukup feel sedih dalam cerita itu
sila klik  [SINI] untuk sambungan cerita itu
silalah terjah dan komen la..sedih  ke?
berhingus tak korang baca??hehe


name  meowww ni kiko
apa kaitan kiko ni dengan cerita sedih?
apa yang ijai nak kongsikan ialah
haiwan peliharaan boleh menjadi peneman setia
semasa kita berduka atau pun kesunyian
secara saintifik,kajian telah membuktikan *gila  arr  siap  ade  saintifik  tu
orang yang menghidap penyakit darah tinggi dan penyakit lain
boleh merasa tenang  dan gembira apabila ditemani kucing dan haiwan peliharaan lain


tapi penyakit seseorang  itu juga boleh bertambah serius 
sekianya kucing yang dibela  buat perangai
seperti berak merata-rata,curi makanan,merosakkan barangan
komfem lah siapa yang sakit  tu  boleh parah dibuatnya
melayan kucing yang  degil dan mengada-ngada ini


tapi secara psikologi,*ni  nak jadi Datuk Dr.Haji Fadzilah Kamsah  jap
kucing dan haiwan peliharaan  boleh beri  kesan yang mendalam kepada kita
dalam kita dalam mendidik jiwa rohani
kita akan sedar nilai kasih sayang itu bukan sekadar dinikmati oleh manusia
haiwan ciptaan tuhan ini juga memerlukan kasih sayang dan belaian penuh mesra
so jangan risau ,
untuk kucing  yang  degil  itu,
kita  boleh didik  dan ajar  dia  bertatasusila..hahaha

secara tidak langsung kita  akan saling menyayangi  sesama kita ciptaan yang maha Esa
alam semulajadi,haiwan peliharaan,manusia  dan segala makhluk dimuka bumi ini  
memang saling  memerlukan

kepada semua pembaca,sayangilah diri anda
kongsikanlah kasih sayang anda itu kepada semua
tak kira  kat pokok ke,kat kucing ke
ingatlah jika  anda  ingin kan kasih sayang
berikahlah kasih sayang
kongsikanlah kepada semua
nescaya hari esok kasih sayang yang melimpah ruah ke ladang gandum
akan kamu perolehi kembali.

p/s: kiko tu sangat berat..patah tangan ijai  menimang-nimang beliau..hehe

24 Response to "ini cerita sedih"

  1. Nur Hawa Mohd Zin Says:

    nak baka kiko..boleh?

  2. rizal jabai Says:

    Nur Hawa Mohd Zin :kenapa nak baka dia??huwaaa..cedih..cedih owh..huhu

  3. Hizami Rahim Says:

    waaa...
    sedihnya...
    :P

  4. rizal jabai Says:

    Hizami Rahim :huu.. nah lap ingus tuh :P

  5. Encik Tikus Says:

    gua tak rasa apa2 pun bila baca entry nie

  6. puteri cahaya. Says:

    cedihnye.. :'(

  7. rizal jabai Says:

    Encik Tikus :ko tak takut ke en.tikus..kucing tu ngap ko kang..hahaha

  8. rizal jabai Says:

    puteri cahaya. :entry ni tak sedih..tp lau baxce cite yg ijai suruh klik tu ye sedih :)

  9. iera Says:

    Mak oiii....bsrnye Kiko tu

  10. YuSeNzE - KniGhT Says:

    Pnjg betol citer ijai..
    aku ringkaskan..
    Kesimpulannya "Simbiosis" kot.. hahha..

  11. rizal jabai Says:

    iera :memang besar...gergasi owh :)

  12. rizal jabai Says:

    YuSeNzE - KniGhT :haha..nyanyi lagiu ella ke??wahahaha

  13. Rama2Ungu Says:

    tembam dan semangat yer kiko tu...ngeee
    ijai latih la angakt timang2 dia hari hari..leh buat muscle kat lengan...
    :)

  14. adrinaqamarina Says:

    nanti nak try timang4 jugak la :P

  15. adrinaqamarina Says:

    This comment has been removed by the author.
  16. rizal jabai Says:

    Rama2Ungu :baik ijai angkat lesung batu..hehe

  17. rizal jabai Says:

    adrinaqamarina :hehe..timang la..nnt tgn doktor nih ade muscle..ngeeee

  18. atok Says:

    kucing haiwan ksygn nabi ;DD

  19. rizal jabai Says:

    atok :betol2.. saya sokong kate2 atok :P

  20. izzad b* Says:

    sad :(

  21. adwafarahin Says:

    perghh besar gler kucen luu der..

  22. Aidi-Safuan Says:

    hai ijai, dah lame u x datang blog i. rupanya dah ada pengganti i sekarang nih yerk. sedih tol i.. :(

  23. izzati Says:

    comelnye kucing

  24. molmolla Says:

    ryzal tuh laki aku tuh wehhhh!! T__T

Related Posts with Thumbnails